Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie i akceptujesz politykę prywatności.

Blog

Jak zoptymalizować profil na Linkedin, aby mieć więcej zaproszeń na interview.

Większość menedżerów i specjalistów ma swój profil na LinkedIn, oprócz tych, którzy zawsze są przeciwni prawom natury, zbyt leniwi albo nie są wystarczająco nastawieni na rozwój swojej kariery zawodowej. 

Jednak wiele osób aktualizuje profile LinkedIn tylko wtedy, gdy aktywnie szukają pracy. Jest to błąd. Jeśli odpowiednio zadbasz o swój profil oraz będziesz aktywny na Linkedin to możesz nie szukać następnej pracy, ponieważ “praca” sama znajdzie Ciebie.

Zanim przejdziesz dalej upewnij się, że masz już wypełnione wszystkie sekcje w Twoim profilu na Linkedin, a w polu “Twoja tablica” masz maksymalną liczbę gwiazdek lub odznakę “najwyższy poziom”.

 

Słowa kluczowe

Często zadawanym pytaniem przez osoby poszukujące pracy na LinkedIn jest : „Jaki jest najlepszy sposób, aby zostać zauważonym przez pracodawców?” oraz “Jak należy zoptymalizować profil LinkedIn?”

Odpowiedź jest prosta: 

Zoptymalizuj swój profil LinkedIn tak, aby spełniał kryteria wyszukiwania przez rekruterów.

Rekruterzy szukają kandydatów na LinkedIn, wykorzystując słowa kluczowe zawierające poszukiwane przez nich umiejętności kandydatów. Wybierają i korzystają z definicji umiejętności, które możesz znaleźć w sekcji „Umiejętności i rekomendacje” na Twoim profilu LinkedIn. 

Początkowe wyszukiwanie jest uproszczone. Wprowadzają kilka najważniejszych zestawów umiejętności, wymaganych przez przyszłego szefa i dodają lokalizację!

 

  

Gdzie znaleźć słowa kluczowe?

Jeżeli jesteś zainteresowany pracą na konkretnym rodzaju stanowiska (np. specjalista ds. marketingu, kierownik sprzedaży, dyrektor serwisu) sprawdź ogłoszenia o pracę na stanowisko jakie Cię interesuje oraz wymagane doświadczenie. Następnie przejdź do swojego profilu na Linkedin i w sekcji “umiejętności i rekomendacje”, wybierz z listy umiejętności wymienione w ogłoszeniu, ale tylko te, które są zgodne z Twoim doświadczeniem.

 

Algorytm

Kiedy rekruter wpisze wstępne kryteria wyszukiwania wówczas rozpoczyna pracę algorytm LinkedIn.Wyszukuje on wszystkie osoby z największą ilością słów kluczowych z tymi umiejętnościami w ich profilach w danej lokalizacji i wyświetla je w kolejności dopasowania.

Algorytm wyszukiwania LinkedIn uwzględnia kilka innych rzeczy, takich jak ruch na Twoim profilu (czyli ilość osób odwiedzających Twój profil) oraz ilu masz obserwujących lub kontaktów. Na kolejność w rankingu mają wpływ jeszcze inne czynniki, ale nadrzędny jest zestaw umiejętności, ze względu na Twoje dopasowanie do danej pracy.

W skrócie chodzi o zagęszczenie odpowiednich słów kluczowych na Twoim profilu. Dlatego upewnij się, że umieściłeś odpowiednie umiejętności (słowa klucze) w Twoim profilu w odpowiednich miejscach. 

  

Jak sprawdzić czy Twój profil działa

Rekruterzy używają na Linkedin specjalnych płatnych narzędzi do wyszukiwania potencjalnych kandydatów. Ze względu na wysokie koszty wielu rekruterów freelancerów wybiera mniej zaawansowane, ale również skuteczne bezpłatne narzędzia. Przykładem takiego bezpłatnego narzędzia jest Recruit’em (www.recruitin.net), który pozwala wyszukiwać kandydatów na Linkedin wg nazw stanowisk, lokalizacji, wykształcenia i dowolnych innych słów kluczowych. Wpisz słowa kluczowe dla stanowiska, które Cię interesuje i zobacz na której pozycji się znajdujesz w wynikach wyszukiwania.

 

 

Fotografia

Jeśli już pojawisz się w wynikach wyszukiwania, zadbaj jeszcze odpowiednią fotografię.

Według LinkedIn prawdopodobieństwo otwarcia profilu przez rekrutera zawierającego zdjęcie jest 21 razy wyższe niż profilu bez niego. A prawdopodobieństwo otrzymania zaproszenia do sieci kontaktów jest 9 razy wyższe.

Wybierz ładne, profesjonalne zdjęcie, które najlepiej Cię reprezentuje. Odrzuć te, które są źle wykadrowane, mają słabą rozdzielczość lub obejmują inną osobę (lub Twojego zwierzaka). Pamiętaj również o uśmiechu, który świadczy o otwartości i pozytywnym nastawieniu.

  

 

Nagłówek

Nagłówek jest bardzo ważny ponieważ definiuje Twoją markę osobistą i reprezentuje Ciebie na Linkedin. Poza tym dobrze przemyślany i wyrazisty nagłówek zachęci więcej osób (w tym rekruterów) do wejścia na Twój profil co pomoże Ci w pozycjonowaniu i rozwijaniu sieci kontaktów.

Do stworzenia przekonującego nagłówka polecam dwie strategie:

1. Pierwsza strategia to 3 częściowy opis składający się z:  Ogólnego komunikatu kim jesteś | Twojej specjalizacji | Komunikatu pokazującego Twoją wiarygodność. 

Jako ogólnego komunikatu kim jestem aktualnie  używam “CEO w ZrobKariere.pl | HR | Business Partner |”. Potem opisuję specjalizację “ Rozwój zawodowy | Trener sukcesu zawodowego | Mentor”. Ostatnia część była dla mnie najtrudniejsza do sformułowania ze względu na ograniczone do 120 znaków miejsce. U mnie jest to “International” ponieważ mam międzynarodowe doświadczenie i praktykę.

2. Kolejną metodą tworzenia dobrego nagłówka jest tak zwana strategia “Call To Action” i jest korzystna dla freelancerów. W skrócie chodzi o to aby użyć w nagłówku komunikatu sprzedażowego nakierowanego na konkretną grupę odbiorców. Np może to być nagłówek w stylu “Pomagam uruchomić sprzedaż na Linkedin i budować markę osobistą…”.

Najlepszy nagłówek sprzedażowy na jaki się natknąłem : “I help small business owners take more holidays by saving them 38% on ABC, ask me how”. Komunikat trafia w sedno ponieważ brak czasu wolnego na odpoczynek mocno dotyka grupę przedsiębiorców i powoduje wiele frustracji. Dodatkowo nagłówek zawiera konkretną wartość co zwiększa zainteresowanie odbiorcy oraz zawiera wezwanie do działania.

  

Informacja dla rekruterów

Pewnie już o wiesz, że Linkedin ma opcję poinformowania rekruterów o otwartości na nowe oferty pracy. Upewnij się, że masz włączoną tą opcję w ustawieniach – algorytm umieści Cię trochę wyżej w rankingu.

W celu aktywacji tej opcji, w ustawieniach “konta i prywatności” musisz wybrać sekcję ”Preferencje dotyczące poszukiwania pracy” i włączyć opcję “Poinformuj rekruterów, iż jesteś otwarty(-a) na nowe możliwości kariery.

  

 

Jakie są kolejne kroki

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przekonać do siebie najlepszych pracodawców, jak zwiększyć zarobki oraz otrzymywać od rekruterów więcej zaproszeń na interview – pobierz 7 nowych zasad kariery” (nową strategię kariery) i wyprzedź swoją konkurencję.

  

Pobieram bezpłatny poradnik “7 NOWYCH ZASAD KARIERY”

Related Posts