Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie i akceptujesz politykę prywatności.

Blog

Jak napisać CV Menedżera – 7 sposobów

CZYLI JAK NAPISAĆ CV, KTÓRE ZAPEWNI ZAPROSZENIE NA INTERVIEW


Czy rozważasz zmianę pracy teraz lub w niedalekiej przyszłości? Jeżeli interesuje Cię stanowisko kierownicze średniego lub wyższego szczebla – koniecznie przeczytaj jak napisać CV menedżera.

Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz się co musi zawierać Twoje CV menedżera, abyś otrzymał zaproszenie na interview. A także jak zbudować mocny przekaz zgodny z Twoją marką osobistą, który wzbudzi zainteresowanie rekrutera i potencjalnego szefa oraz wyróżni Cię spośród pozostałych kandydatów. 

Pamiętaj, że CV menedżera jest jego wizytówką i powinno nie tylko opisywać jego kompetencje oraz doświadczenie, ale też przekonywać, że jego właściciel jest odpowiednią osobą na dane stanowisko. Bardzo często managerowie zapominają, że w swojej aplikacji muszą podkreślić najważniejsze informacje o sobie, aby wyróżnić się wśród innych kandydatów. Często zakładają, że to inni wyciągną z ich CV kluczowe dane, ale niestety tak się nie dzieje. Praca rekrutera wiąże się z wieloma godzinami przeglądania licznych dokumentów i często nie jest w stanie wczytywać się, i dokładnie analizować szczegóły wszystkich CV. Dlatego zadbaj o to, by Twoje CV wyróżniało Ciebie. Przełoży się to na większą skuteczność aplikacji oraz dopasowanie otrzymywanych ofert pracy.

1. Podsumowanie zawodowe w CV

Pewnie teraz zastanawiasz się „Marcin, ale jak napisać CV menedżera takie, które mnie wyróżni spośród innych kandydatów”? W rzeczywistości najważniejsze jest podsumowanie zawodowe, ponieważ to pierwsza rzecz, którą czytają rekruterzy i decydują o tym czy dalej czytać, czy nie. Dlatego dostosowanie Twojego podsumowania zawodowego do opisu stanowiska pracy, jest najważniejszym zadaniem.

Przeczytaj dokładnie opis stanowiska i określ co jest w nim najważniejsze:

  • Jeżeli jest to funkcja dyrektora ds. badań – dowiedz się jakich kompetencji dotyczących technik laboratoryjnych oczekuje firma.
  • Jeśli to rola dyrektora ds. marketingu – sprawdź jakie doświadczenie i w jakich kampaniach jest wymagane. 
  • Jeżeli jest to stanowisko menedżera działu ds. obsługi klienta – sprawdź, czy musisz wyróżnić swoje doświadczenie w zarządzaniu innymi pracownikami, czy może powinieneś podkreślić swoje umiejętności komunikacyjne.

Gdy już ustalisz jakich umiejętności wymagają od kandydatów, przejrzyj swoje CV menedżera i określ, które z tych umiejętności posiadasz. Wymień w podsumowaniu Twoje najważniejsze doświadczenia związane z poszukiwanym zestawem umiejętności.

Zobacz, podsumowanie zawodowe spełnia 3 bardzo ważne funkcje:

1. Szybko określa Twoją wartość

Masz wpływ na to jak przekazujesz swoją historię i możesz promować się jako świetny kandydat, zamiast polegać na interpretacji faktów w CV przez osobę rekrutującą.

2. Sprawia, że ​​wyróżniasz się z tłumu 

Oprócz podkreślenia Twoich umiejętności, streszczenie powinno pokazać rekruterom, że potrafisz się doskonale komunikować. Chodzi o krótki i jasny przekaz (minimum słów, maksimum treści) – rekruterzy oczekują prostych, zsyntetyzowanych zestawów złożonych pojęć. 

3. Podsumowuje wszystkie ważne punkty

Możesz mieć szczegółowo udokumentowane sukcesy w CV, co część osób może nawet docenić. Jednakże takie CV ma większość kandydatów na menedżerów. Mocne podsumowanie zawodowe menedżera lepiej wypozycjonuje Twoją kandydaturę na stanowisko, o które się ubiegasz.

2. Słowa kluczowe w CV

Niezależnie od tego, czy Ty szukasz pracy, czy rekruter szuka Ciebie, bardzo ważne jest, aby używać w CV właściwego języka. Sprawdź poniżej jak napisać CV, dobierając właściwe słowa i pojęcia, gdyż są one tym, czego rekruterzy oczekują od kadry kierowniczej. 

Ponadto, jeśli prześlesz swoje CV do portalu z ofertami pracy, skomputeryzowane systemy wyszukiwania kandydatów skanują CV w poszukiwaniu określonych słów, które definiują rekruterzy. Są to tak zwane słowa kluczowe, które są specyficzne dla danej branży i inne dla różnych stanowisk w różnych firmach. Twoje CV zostanie wyżej wypozycjonowane, jeśli umieścisz więcej takich słów w dokumencie.

Gdzie znajdziesz słowa kluczowe? Znajdziesz je w opisie stanowiska zamieszczonym w ogłoszeniu. Inny dobrym sposobem jest zastanowienie się jakie słowa kluczowe, tagi, frazy najlepiej oddają charakter Twojej pracy i korespondują z zakresem obowiązków, który chcesz wykonywać, i stanowiskiem, które chcesz objąć. Na przykład dla managera sprzedaży może być to: sprzedaż, dyrektor sprzedaży, sales manager, account manager, new business manager, etc. 

Dla wyższych stanowisk menedżerskich uniwersalne słowa kluczowe obejmują takie terminy jak: strategic planning, operations leadership, business management, cross-functional, cross-cultural, global, talent management, organizational restructuring, and P&L accountability. 

Postaraj się umieścić 12-15 słów kluczowych w swoim CV. Pamiętaj, aby uaktualnić słowa kluczowe do każdego nowego stanowiska na które aplikujesz.

POBIERZ BEZPŁATNY SZABLON CV, ABY ZWIĘKSZYĆ SZANSĘ OTRZYMANIA ZAPROSZENIA NA INTERVIEW

Profesjonalny szablon CV

3. Strategia i wartość

Kiedy aplikujesz na stanowisko lidera, koniecznie musisz pokazać swoje umiejętności i doświadczenie w zarządzaniu operacyjnym i tworzeniu strategii. Dla stanowisk kierowniczych niższego i średniego poziomu musisz wykazać się swoją siłą w zarządzaniu operacyjnym. Natomiast na wysokich stanowiskach dyrektorskich i zarządczych kluczowe są umiejętności planowania i zarządzania strategicznego. 

Jednym ze sposobów na podkreślenie swoich kompetencji i pokazanie swojej wartości jest pokazanie w jaki sposób rozwiązujesz problemy i pokonujesz przeszkody. Jako przykłady pewnie mógłbyś przedstawić business case’y, sprawozdania finansowe, raporty, itd, ale jak dobrze wiesz CV ma inny cel. Zatem jak napisać CV, aby pokazać swoje kompetencje, ich wartość jednocześnie zachowując przejrzystość i właściwy kontekst?

STAR

Z pomocą przychodzi popularna w udzielaniu informacji zwrotnej metoda STAR (Situation, Task, Action, Result). Zrób listę 10 swoich głównych osiągnięć na poszczególnych etapach kariery – mogą to być osiągnięcia w takich obszarach jak: kluczowe zmiany w organizacji, nowe źródła przychodów, oszczędności kosztów, nowe produkty lub rynki, elastyczność w dowożeniu wyników, itd.

Następnie każde swoje osiągnięcie przedstaw jak krótką historię: 1. opisz sytuację przed;  2. wymień jakie działania zastosowałeś; 3. pokaż rezultat jaki przyniosły Twoje działania.

Następnie z tych historii wyciągnij esencję i każdą z nich zapisz w maksymalnie w 3 linijkach tekstu.

4. Lista obowiązków w CV

Przy długiej liście stanowisk lista obowiązków niepotrzebnie wydłuża CV i niewiele mówi o kandydacie i rekruterzy często ich nie czytają. Zamiast tego zamieść podsumowanie przedstawiające istotę tego stanowiska i wpisz swoje główne osiągnięcie, które wcześniej przygotowałeś metodą STAR. Możesz również wymienić swoje najważniejsze kompetencje i umiejętności zawodowe jakie nabyłeś. Lista kompetencji to dodatkowo świetne miejsce do wykorzystania Twoich słów kluczowych. 

5. Wizja i kontekst

Jednym z głównych zadań CV jest opowiedzenie historii Twojej kariery. Musi to być spójny i zrozumiały proces dla rekrutera dlatego koniecznie przedstaw kontekst każdej zmiany! Pokaż wystąpiła zmiana stanowiska i z czego wynikała? Czy to była tylko zmiana obowiązków? Czy była to promocja ze względu na Twoje konkretne umiejętności albo doświadczenie? Jeśli otrzymałeś nową funkcję aby rozwiązać jakieś problemy, ważne abyś przedstawił okoliczności w jakich przejąłeś to stanowisko. Jeśli zostałeś zatrudniony, aby powstrzymać spadającą sprzedaż to napisz to i podaj jaki był poziom sprzedaży gdy objąłeś stanowisko? Jaki poziom sprzedaży udało Ci się wypracować w ciągu Twojej kadencji? W podobny sposób przedstaw sytuację w przypadku prezentowania innych swoich osiągnięć: np. jeśli udało Ci się zapobiec zamknięciu oddziału firmy, albo Twoje działania marketingowe doprowadziły do rozwoju nowych segmentów rynku lub pozwoliły firmie zdobyć pozycję leader w danym segmencie to koniecznie wspomnij o tym.

Kierowanie się w życiu jasną i długofalową wizją jest bardzo ważne w przypadku stanowisk menedżerskich. CV zawierające informację lub przekaz, że kandydat zaprojektował świadomie swoją ścieżkę zawodową, otrzymują u rekruterów i menedżerów rekrutujących kilka dodatkowych punktów. Dlatego przemyśl jak najlepiej pokazać Twoją historię kariery jako długofalowy i logiczny proces.

6. Nagłówek CV

W nagłówku CV na użyj nazwy stanowiska na które kandydujesz – ten zabieg doda więcej słów kluczowych oraz pomoże rekruterowi odnaleźć w Twoim CV cechy kandydata odpowiedniego na stanowisko, o które się ubiegasz.

7. Szkolenia i certyfikaty, inne

Szkolenia i certyfikaty

Co wpisywać i czy w ogóle wypełniać tą sekcję? Zdania są podzielone, ponieważ certyfikat ukończenia szkolenia nie gwarantuje działania z sukcesem, ale szkolenia budują kompetencje. Potraktuj tę sekcję jako zapis Twojego rozwoju zawodowego. Wymień te szkolenia i certyfikaty, które wniosły faktyczną wartość i były istotne w rozwoju Twojej kariery.

Inne osiągnięcia

Jeżeli masz inne znaczące osiągnięcia, które budują Twoją markę osobistą i wizerunek menedżera i mogą być istotne na stanowisku menedżerskim to koniecznie powinieneś je wymienić.  Przykłady innych osiągnięć:

  •  np: 100.000 wyświetleń Twojego artykułu w forbes.pl na temat nowych rozwiązań dla DataCenter
  • aktywny członek i prezes np: Polskiego Stowarzyszenia Marketingu i Sprzedaży
  • pozyskanie 5000 subskrybentów internetowego kanału youtube “Jak zarabiać na nieruchomościach”

Kilka ważnych rad na podsumowanie:

Jako menedżer na pewno masz wiele doświadczeń i osiągnięć, z których jesteś dumny i którymi chciałbyś się podzielić. Musisz pamiętać, że CV to nie jest Twoja autobiografia. Jest to rodzaj dokumentu marketingowego, który kierujesz do określonej grupy odbiorców. Zawsze pamiętaj, że Twoje CV musi być profesjonalne i dobrze sprofilowane. Na koniec jeszcze podsumowanie jak napisać CV menedżera:

Bądź konkretny. Daj im to, czego chcą się dowiedzieć. Dodaj mocne podsumowanie, aby pokazać wartość, którą może uzyskać potencjalny pracodawca zatrudniając Cię.

Skupiaj uwagę. CV menedżera musi jasno i zwięźle komunikować wartość, którą wnosisz. Skieruj ten komunikat do właściwego odbiorcy (do potencjalnego przełożonego np: dyrektora działu, prezesa, etc). Pokaż swoją wartość, podkreślając te kompetencje i doświadczenie, które odpowiadają potrzebom potencjalnego pracodawcy.

Prezentuj korzyści. Musisz przedstawić dowody, że wnosisz wartość. CV zwykle zawierają zakresy obowiązków kandydatów. Jednak dopiero pokazanie realnych osiągnięć wywiera większy efekt. Obowiązki zawodowe to są po prostu te rzeczy, które powinieneś robić. Osiągnięcia są bardziej wiarygodne, ponieważ dowodzą, że faktycznie zrobiłeś to co mogłeś. Są potężnym sposobem, aby pokazać swoje umiejętności i wyróżnić się. Osiągnięcia pokazują, że zwiększyłeś przychody lub podniosłeś wydajność.

Pokaż kontekst. Uzupełnij swoje osiągnięcia, dodając kontekst. Jeśli „zwiększyłeś sprzedaż o 10%”, uzupełnij ją stwierdzeniem „trend malejącej od 5 lat sprzedaży odwrócony poprzez zwiększenie sprzedaży o 10% w pierwszym roku”. Teraz twój rekruter naprawdę doceni Twoje osiągnięcie. Podaj kontekst we wszystkich przykładach.

Wygląd ma znaczenie. Twoje CV powinno być przejrzyste, czytelne i proste, a jednocześnie zwracać uwagę na kluczowe informacje. Jeśli chcesz, aby czytelnicy skupili się na czymś, wytłuść czcionkę, aby wyróżnić te nazwy lub metody. Podkreśl liczby, techniki i kluczowe umiejętności, ale zachowaj umiar.

Jeśli chcesz zwiększyć ilość otrzymywanych zaproszeń na interview to pobierz BEZPŁATNY szablon CV wraz z moją instrukcją:

5 Comments

Comments are closed.

Related Posts